Rasy - Lidé
Lidé jsou jedna s hratelných ras v Guild Wars 2. Jejich hlavním a pravděpodobně i posledním královstvím je Kryta. I když byli rozšířeni po celém světě, jejich území v posledních 250 letech postupně mizí. Ascalon propadl Charrům, státy Elony – Kourna, Vabbi a Desolation – jsou opět pod vládou nemrtvého lorda jménem Palawa Joko, spojení s Canthou bylo přerušeno po vyzdvižení země Orr a armády nemrtvých převzali kontrolu nad mořem. Jedna z posledních oblastí (kromě Kryty) kde lidé přežili je v Ascalonu v pevnosti Ebonhawke, která je schopna udržet se díky Asuranské bráně.
Příběh
Pružnost šlechtické rasy lidí byla testována již mnohokrát. Lidstvo draze platilo za svou bezpečnost a svobodu, ale jejich víra byla neochvějná.
Od invaze divokých charrů do Ascalonu, až po vyzdvižení ztraceného království Orr z hlubin moře, bylo lidstvo stále utlačováno. Ztratili svou vlast… Jejich modlitby se ztráceli v tichém nebi. Dnes, zbylí synové a dcery lidstva mají poslední domov – národ Kryta, řízený královnou Jennah. Zemi, sužovanou bandity a řádícími kentaury, navíc rozdělují i politické zrady a intriky. Jediná šance na přežití a zachování jejich kultury je odvaha, vůle a jednotnost.
Již více než sto let se vznášelo utrpení nad městem Divinity’s Reach – ostrovem civilizovaného světa a míru ve světě chaosu. V zemi Ascalonu, stateční bojovníci zápolí o pevnost Ebonhawke – poslední místo, které odolalo charrským legiím. Přísahají, že jednoho dne převezmou ztracenou vlast… že se nikdy nevzdají měst, které vybudovali jejich předci. A taky nikdy neodpustí charrům, kteří rozdrtili starověkou ascalonskou armádu svými železnými okovy.
Naděje lidstva by vyhasla již dávno, kdyby nebylo odvahy a odhodlání hrdinů. Tito obránci jsou nejlepší, poslední nadějí všech obyvatel. Přes veškerou nepřízeň osudu, lidstvo se stane vítězem, podpořeno vírou v bohy, oddaností královně a snem o lepším zítřku. Postaví se nepříteli ještě jednou… z Divinity’s Reach do pevnosti Ebonhawke. Oni neprohrají…